úterý 1. prosince 2015

Běhám s Terkou I.

Jak už víte, začala jsem trénovat pod vedením Terky Šádkové. Docela dost z vás se mě ptá, jak trénuju, co dělám jinak a ať sem napíšu něco víc. Tak jo :-) Ale hned na začátku bohužel zklamu ty, kteří hledáte přesný rozpis tréninků, protože ty sem po dohodě s Terkou dávat nebudu. Ale i tak určitě najdete něco, čím si zpestřit svůj trénink. 

Rozdělila jsem trénink do tří skupin. První skupina jsou věci, které jsou pro mě úplně nové. Druhá skupina jsou činnosti, které jsem dělala i sama, ale teď je dělám víc nebo jinak. A poslední třetí skupina jsou věci, které zůstaly stejné a těch je nejmíň :-) A aby to bylo kompletní, musím hlavně napsat, jaké jsou mé cíle a na co trénuju, protože z toho to celé vychází. To je jasné :-)

Takže cíl/sen/plán na jaro a léto 2016 je co nejvíc zlepšit čas na kratších tratích, nejdelší závod poběžím půlmaraton. A zároveň se budu hlásit do loterie o New York City Marathon 2016, který se běží na začátku listopadu. Pokud by loterie vyšla, začala bych trénovat na maraton. A pokud ne........ Tak mě to bude mrzet a ještě nevím co dál :-D

Zatím spolupráce funguje tak, že jeden trénink v týdnu mám s Terkou a na ostatní dny mám plán, podle kterého běhám sama. Dva dny v týdnu mám volno od běhání. Náš první trénink byl v pátek 20.11. a v době od 21.-29.11 jsem naběhala něco přes 55km. 

A co tedy dělám:

Nové 
Rovinky,
O tom, co to jsou rovinky a jak se běhají si můžete přečíst například tady.

Trénink na oválu, úseky 
Tohle mě baví moc a ovál je super a strašně mě láká vyzkoušet překážky, když už jsem na tom oválu :-)

Švihadlo
Švihadlo byla první věc, kterou jsem přestala dělat společně s házenou. Naskákáno mám hodně, ale nikdy mě to moc nebavilo, takže jsem ve fázi "snažím si zamilovat švihadlo". Pomáhají mi k tomu dvě věci, dostala jsem růžové švihadlo a zkouším dvojšvihy, což je sranda.





Jiné
Intervaly a tempové běhy
Většinou jsem dělala chybu, že jsem je běhala buď moc rychle a krátkou vzdálenost nebo naopak.

Posilování, běžecká abeceda, rozcvičení, vyklusání
Přesně kvůli těmto věcem nad sebou potřebuju bič, protože jsem věděla, že je mám dělat, ale nedělala jsem je pokaždé. Vyklusání jsem někdy udělala, někdy ne. Třeba teď v sobotu jsem měla vyklusaných asi 300m a potkala jsem v parku Vikiho s Peťulkou. Dřív bych se na to už nejspíš vykašlala, ale teď jsem měla v tréninkovém plánu napsáno výklus 1km a chtěla jsem napsat Terce, že jsem odběhala poctivě celý trénink, tak jsem je jenom pozdravila a doklusala zbytek.
Posilování je kapitola sama pro sebe, to jsem flákala a přiznávám to bez mučení. Zatím cvičím s vlastní váhou a zaměřuji se na střed těla, ale vím, že za chvíli začnu Terku prosit, jestli bych nemohla chodit na crossfit :-) (pozn. Terka už mi napsala, že mi to nedovolí :-D)





Stejné
Obecná vytrvalost
Chci běžet i půlmaratony, takže musím naběhat objem kilometrů. Běhám v tempu 5:30 - 6:00/km, což je stejné jako když jsem běhala sama. Jenom ty objemy nejsou tak velké jako při přípravě na maraton. A taky teď opravdu dodržuji přdepsané tempo. Dřív jsem třeba běžela nějaký dlouhý běh a ke konci už mě to nebavilo nebo už jsem prostě chtěla být doma, tak jsem to napálila co nejrychleji, ať už to mám za sebou. To teď nesmím :-D

Protahování + jóga
Tohle je důležitá součást nejen běžeckého tréninku. Terka mi ukázala pár dalších cviků, takže moje sestava "protáhnu se večer u filmu" je ještě o kousek delší.

Masáže
Miluju, miluju, miluju :-)





Takhle vypadal můj první týden a podle pocitu bych ani neřekla, že jsem těch kilometrů naběhala tolik. Ale taky je mi jasné, že to byl teprve začátek a čekají mě ještě fartleky, kopce, cooperův test a ani nevím, co ještě dalšího :-)

V pátek na tréninku s námi byla Jitka Smékalová a nafotila spoustu fotek. Moc děkuju :-) A já můžu konečně udělat nový vzhled blogu, na který se chystám od léta. Nejdřív jsem chtěla letní fotky v tílku, pak podzimní fotky s barevným listím v pozadí. Ani jedno jsem nestihla, takže nakonec jsou ty fotky zimní, protože zrovna ten den byla fakt supr zima :-D A na fotkách je vidět,  jak jsem se průběžně vyslíkala z jednotlivých vrstev oblečení. Doufám, že se vám fotky budou líbit a že je na nich vidět, jak moc mě to baví. Myslím běhání, ne focení :-)


Mějte se hezky a nezapomeňte, dnes je 1.prosince a začínáme Adventní běhání! 

A.



















21 komentářů:

  1. Bety fotky su priam božské!!! Hrozne Ti to na nich sluší a ide vidieť jak si behanie užívaš :) Pani trénerka vypadá dosť prísne, a nelíbí sa mi, že Ti zakázala crossfit :-D mohlo by to byť ako doplňkové cvičenie predsa :-D Z článku priam cítim ako Ťa tento nový tréningový systém nakopol, dúfam, že si švihadlo nakoniec zamiluješ. Teraz je to aj moj obľúbený druh cviku (oproti ostatným je to totiž brnkačka :-D) Behaniu a sportu zdar! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Nakoplo mě to, přesně tak. A ten crossfit oželím a budu vám všem fandit :-)

      Vymazat
  2. ano protahování u filnu už je dlouhé skoro jako film samotný. Ona je ta změna v běhání velká pokud to má řád a struktůru. Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :-) Změna to je a jsem za ni moc ráda :-)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Tak gazela mě ještě v souvislosti se mnou nikdy nenapadla, ale děkuju. Zní to dobře :-D

      Vymazat
  4. Paradni clanek, moc Ti fandim a tesim se na pristi rok, az to vsechno vyhrajes! :) no a fotky jsou uzasny:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-) A kdybych něco fakt vyhrála, bylo by to úplně úžasné :-)

      Vymazat
  5. Teda, pár týdnů člověk nemá čas číst a tys toho mezitím napsala :-) Musím dohnat resty, každopádně gratuluju k dalšímu běžeckému kroku, trenérka je určitě super krok, který tě posune mílovými skoky daleko. Držím pěsti na losování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-) Ten NYCM je sen a radši si ani moc nepředstavuju, že by to mohlo vyjít :-)

      Vymazat
  6. první fotka... hezká hučka :-D
    a držím palce, ať ti ten NY maraton vyjde ;-)
    Vavřa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Vavři :-) Hučka byla nutnost, protože byla kosa jak z nosa :-D

      Vymazat
  7. Fajný článek a super fotky! Hodně štěstí s NY maratonem. Před pár lety jsme v práci přispívali kolegovi, který běžel za nějakou charitu nebo tak něco. Z maratonu se vrátil úplně nadšený :)
    A třeba se potkáme na nějakém půlmaratonu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Jsem přihlášená na půlmaraton do Olomouce. Tak třeba tam? :-)

      Vymazat
    2. Tak zrovna na ten jsem taky přihlášená :)

      Vymazat
  8. Pěkné!!!! Moc pěkný článek. Supééér!! Jsem překvapen, když čtu nádherný článek od osoby, která vyzařuje neskutečnou energii a píše o běhání způsobem, že běhat může každý. A to jsem do vždy tvrdil, že snad jediná Terka je schopna věnovat svou energii všem lidičkám, kteří by mohli běžet aspoň 100 metrů :-) Ale teď čtu článek od osoby, která se s neskutečným půvabem směje při technickém cvičení, pózách z Hatha jogy, vyklusávání mezi úseky a podává informace o tréninku způsobem, že na stadion SAREZy bude za chvíli plný zájemců o běh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-) Úplně se tady červenám u počítače a nevím, co napsat :-) Běhat určitě může každý, kdo bude chtít a pokud bude na sareze nával, tak to bude jenom dobře :-)

      Vymazat
  9. Jo….Bětuš, kdyby chtěl někdo popostrčit s doporučením, jak trénovat, a hlavně měl jasno, kolik času, dnů v týdnu, chce přípravě věnovat a čeho chce dosáhnout, rád pomůžu :-) něco maličko lze najít na stránce rozpadlé skupinky „důchodců“ - http://kondice.atletika-vitkovice.cz/treninkove-skupiny/nejcasteji-kladene-otazky-k-cinnosti-skupin/ David (https://www.facebook.com/david.jedziniak.5)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za odkaz, prozkoumám a doporučím :-) A doufám, že se někde potkáme naživo :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře. Moc si jich vážím.