pátek 10. července 2015

Sport a pomoc druhým - Lukášek, Karolínka a Letní výzva pro srdcaře

Dnes bych vám chtěla představit tři dobročinné aktivity, do kterých jsem se poslední dobou zapojila. V žádném případě nechci, aby tento článek vyzněl tak, že se chci chválit, co všechno dělám. Spíš vás chci povzbudit, ať se taky přidáte :-) 

1/ Lukášek

O Lukáškovi už jsem psala několikrát a nejspíš ani dnes to není naposled. Lukášek trpí dětskou mozkovou obrnou, hypotonickým syndromem a psychomotorickou retardací. Je zcela odkázaný na celodenní péči své maminky Marcely. Moc mu pomáhají pobyty v Sanatoriu Klimkovice na tzv. Klim Therapy. Více si o Lukáškovi můžete přečíst na jeho webových stránkách. V dubnu jsme pro Lukáška běžely s Peachkami Night Run v Ostravě. Přečíst si o tom můžete zde a zde

Dále pro Lukáška sbíráme víčka v naší školce. O sbírání ve školce jsem psala tento článek. Upřímně musím říct, že ke sbírání víček mám rozporuplný vztah. Na jednu stranu mi přijde strašné, že je za to málo peněz. Víčka jsou fakt dost lehká a nasbírat kilo víček je docela práce. Jenom pro ilustraci, my jsme ve školce od března do června nasbírali 52 kilo. Kdyby každý rodič místo víček dal padesát korun, výsledek byl mnohem lepší. Ale a tohle ale je důležité. Ne každý člověk chce nebo může přispět penězi, ale ke sbírání víček se klidně přidá. Víčka jsou totiž odpadek, který by stejně skončil v popelnici, takže stačí myslet na to, že je nechci vyhodit. Často, když někomu řeknu, že sbíráme víčka, reakce je, ale my bychom nic nenasbírali, my nekupujeme pití v petkách. Já jsem si říkala to samé, ale sbírají se také víčka od kávy, pracích prášků, od mléka, od přesnídávek, plastové obaly od Kinder vajíček, občas člověk koupí i nějakou minerálku v petce a postupně se to nahromadí. A hlavně když zapojíte vaše okolí, nějaké peníze tím opravdu získat lze. Takže tímto vás prosím, kdo ještě nesbíráte, zkuste se domluvit s kolegy v práci, ve škole, ve školce... a sbírejte. Klidně sbírejte i v Olomouci, jsem tam často a ráda víčka vyzvednu :-) 

zdroj - facebook Marcely


Pomoc se sběrem víček je úplné minimum a já doufám, že časem v sobě najdu odvahu a zorganizuju nějakou větší akci, jako to udělala Lucka na plážovce a Veronika se svou Výzvou pro srdcaře. Obě dvě za to moc obdivuju. 

2/ Bělá Cup 2015 pro Karolínku

Lucka a ostatní organizátoři turnaje se rozhodli podpořit postiženou čtyřletou holčičku Karolínku. My, účastníci turnaje jsme se připojili tím, že jsme věnovali částku za kauci, která se platí společně se startovným. Tuto kauci dostane každý tým zpátky při závěřečném vyhlašování výsledků, ale spousta týmů se letos (i minulý rok) rozhodla tyto peníze věnovat právě Karolínce.  Je to skvělé a já z toho mám obrovskou radost.
Více si o Karolínce i plážovce můžete přečíst zde.

zdroj - facebook Bělá Cup

3/ Výzva pro srdcaře

Princip výzvy je jednoduchý. Zaregistrujete se na stránkách http://jedenmesicbezce.cz/letni-vyzva-pro-srdcare-2/ a zvolíte si, kolik peněz chcete darovat za uběhnutý kilometr. Během července a srpna běháte, sčítají se vám kilometry a tedy i peníze a na konci srpna částku pošlete na účet nadace Naše dítě. V současné době je zaregistrovaných už přes 170 běžců! Podle mě je to skvělý výsledek a hlavně k výzvě se stále můžete připojit, takže tento počet nemusí být konečný. 

Lysá hora - 22km pro děti :-)


Tak co, kdo se přidáte? Co vy a charita? Přispíváte ?

Mějte se hezky. Alžběta.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře. Moc si jich vážím.