středa 25. února 2015

Naše školka sbírá víčka pro Lukáška

Mám dnes obrovskou radost :-) Naše školka se zapojila do akce "Sbíráme víčka pro Lukáška". Lukášek má devět roků a trpí dětskou mozkovou obrnou, centrálním hypotonickým syndromem, psychomotorickou retardací, epilepsií, autismem. Smyslem akce je, že se sbírají víčka od PET lahví, obaly z kinder vajíček, víčka z instantní kávy apd. Tato víčka se odvezou do sběrny a získané peníze použijí Lukáškovi rodiče na jeho léčbu, která je finančně velmi náročná. Před odjezdem na hory jsem se o tom bavila s učitelem z Vikiho třídy, tomu se myšlenka líbila a slíbil, že to projedná s ředitelkou. Dnes ráno mi řekl, že jsou z toho ostatní učitelky nadšené a naše školka bude sbírat :-)



Lukášek jezdí do Sanatoria v Klimkovicích a cvičí metodu Klim - Therapy, která mu velice pomáhá.
Klim - Therapy je speciální rehabilitační metoda přispívající ke zlepšení fyzických a mentálních schopností dítěte. Více se o této metodě můžete dozvědět na Lukáškových webových stránkách nebo přímo na stránkách Sanatoria Klimkovice.

Před minulými Vánocemi jsme se s Viktorem rozhodli, že bychom chtěli pomáhat někomu, kdo to potřebuje. Řekli jsme si, že nebudeme posílat peníze velké organizaci, chtěli jsme přispět někomu konkrétnímu a nejlépe z našeho okolí.  Hned po tomto rozhodnutí jsme v televizi viděli reportáž z Klimkovic, jak tam s dětmi cvičí metodu Klim - Therapy a jaké mají výborné výsledky. Shodou okolností jsem krátce poté uviděla v obchodě leták na podporu Lukáška. Našla jsem si jeho webové stránky, přečetla si jeho příběh a rozhodla se napsat jeho rodičům. S Lukáškem a jeho maminkou Marcelou jsem se poprvé viděla minulý rok touto dobou. Naše setkání jsme museli několikrát přesunout, protože Lukášek byl nemocný. Když jsme se konečně setkali, byla jsem nervózní z toho, jaká bude Marcela, jaký bude Lukášek a hlavně z toho, jak budu reagovat já. S takto postiženým chlapečkem jsem se nikdy předtím nesetkala a absolutně jsem si neuměla představit, jak to bude probíhat. Navíc jsem byla v osmém měsíci těhotenství. Sraz jsme měli v kavárně u Avionu a musím říct, že Marcela mě úplně dostala. Je usměvavá, optimistická a přemýšlí pozitivně a spousta zdravých lidí se zdravými dětmi by si z ní mohlo vzít příklad.

Podruhé jsme se s Lukáškem a teď už i s Peťulou viděli letos začátkem února, kdy nás Marcela pozvala přímo do Klimkovic a já jsem na vlastní oči viděla, jak cvičení a další terapie probíhají. Tentokrát se našeho setkání bála Marcela, protože měla obavy, jak budu zvládat být mezi tolika postiženými dětmi. Ale já už jsem byla připravená a moc jsem se těšila. Lukášek za ten rok, co jsme se neviděli, udělal veliký pokrok. Je to bojovník a já doufám, že se mu takhle bude dařit dál. Strávili jsme v sanatoriu příjemné dopoledne a kluci dostali od Lukáška dárek - plyšové lemury, symbol Sanatoria Klimkovice.
 
Lemuři - symbol Sanatoria Klimkovice

Teď musíme bojovat zase my, víčkosběrači, a sbírat :-)  Chtěla bych vás proto všechny poprosit o pomoc se sbíráním. Na facebooku je stránka Sbíráme víčka pro Lukáška, kde se můžete domluvit přímo s Marcelou nebo kontaktujte mně a přineste víčka na MŠ Ostrčilova v Ostravě.

Děkuji :-)

1 komentář:

Děkuji za vaše komentáře. Moc si jich vážím.